KPSS Süreci ve Ders Çalışma Tekniğim

Kudretli Puanlı Sorular Sistemi

KPSS’de bölümünüz adına atanacak kadar puanı alamamaktan daha kötü bir şey varsa o da atamanız yapılmadığı halde tekrar KPSS’ye çalışmak zorunda olmaktır. KPSS kazanılmaz. KPSS’de X puan alan kazanmış sayılmaz. KPSS’de Y puan alan başarılıdır diye bir şey de yoktur. Aynı şey bu durumların olumsuzları içinde geçerlidir. KPSS sonucunda ya zaten hakkınız olan bir atama ile karşılaşırsınız ya da hakkınız olan atamanın yapılmaması durumuyla.

KPSS’den 70 alıp atanmış bir öğretmen KPSS’yi kazanmamıştır. 100 alıp atanmış bir öğretmende KPSS’yi kazanmamıştır. 50 alanın atandığı, 98 alanın atamasının yapılmadığı bir ülkede KPSS hiçbir şeyin ölçütü değildir. Hele hele de iletişim becerileri ve öğretmenlik mesleki yeterliliğin.

Ataması yapılmayan öğretmenler kadrosunda bende bulundum 1 sene. Şükürler olsun ben 1 senede kurtuldum. Daha uzun süre kalan arkadaşlara da Allah’tan yardım diliyorum. Atamamın yapılmadığı süreçte gerçekten çok büyük sıkıntılar çektim. Daha uzun süre ataması gerçekleşmeyen arkadaşları da iyi anlıyorum.

Eğer atamanız gerçekleşmezse neler olacak? Sürekli değişik sorularla karşı karşıya kalacaksınız. Siz açıklamaya çalışacaksınız ancak karşı taraf zaten iletişime kapalı bir şekilde geldiği için anlattıklarınızı anlamayacak. Ya da cehaletinden dolayı anlayamayacak. Örneğin; “… kadar öğretmen atandı, sen neden atanamadın?” diye soracaklar. Ancak bu soruyu öyle bir soracaklar ki sizi ezerek, aşağılayarak, siz gerizekalısınız da ondan kazanamıyormuşsunuz gibi…
Siz başlayacaksınız; işte bizim norm açığımız, norm fazlamız, kontenjan, atama, puan, sıralama vs… sadece suratınıza aşağılar ifadelerle bakacaklar o kadar.

Karşılaşılacak diğer sorular: Hala atanamadın mı? Yine mi olmadı? Filancanın işi var oraya gir başla bari. Sen şimdi üniversite mezunuyum diye fabrikaya da girmezsin. Dersane- özel okul vs.. başvur. Bari askere git, aradan çıksın vs. vs.. gibi abuk sabuk ifadelerle sorularla karşılacaksınız. Bunların hepsine hazırlıklı olun.
KPSS Sürecini Nasıl Yönettim?

KPSS elbette zor bir süreç. Yukarıda da dediğimiz gibi özellikle birden fazla yıldır hazırlanıyorsan daha da zor bir süreç. Evvela kitaplarda yazdığı gibi her gün şu kadar saat, bu kadar ders vs… filan bunların hepsi hikaye. Bunların hepsini bir kenara atacağız. Duyduğumuz bütün ders çalışma tekniklerini kafamızdan sileceğiz hepsi yalan. Bir öğretmen adayının bu tarz şeylere hiç ihtiyacı yoktur. Öncelikle herkes kendi ders çalışma programını kendi sistemini kendisi hazırlayacak ve mümkün olan en esnek şekilde hazırlayacak. Hangi derse ne kadar ağırlık vereceğini, nasıl bir çalışma izleyeceğini kendi belirleyecek. Sonra ufak ufak kendini sıkmadan çalışmaya başlayacak. Özellikle söylüyorum kendinizi ders çalışmaya zorunlu gibi hissederseniz başarılı olamazsınız. KPSS’yi, soru çözmeyi oyun oynama gibi algılamaya, bu işten zevk almaya çalışırsanız başarılı olursunuz. Bu da ancak şahsınıza en uygun ve olabildiği kadar esnek bir çalışma ile olur. Çok değil verimli çalışma önemlidir.

Ben nasıl çalıştım?

İlk başlarda haftanın her günü ders çalışmıyordum. Bu süreç alışma sürecidir. Alışma sürecinde konu anlatımlarına bir şey diyemem ama sizlere tavsiyem bildiğiniz konuların kolay terslerini çözerek geçirmeniz yönündedir. Bu çerez sorular dediğimiz tipte soruları çözerek alışma sürecini geçirdikten sonra sürecin ortalarında her gün soru çözüyordum, bir arkadaşımla birlikte soru cevap çalışması yapıyordum. Soru cevap çalışmaları konu çalışmaktan çok daha etkili oluyor. Bu esnada sohbette ettiğimiz için hiç sıkılmıyordum. Sürecin sonuna doğru yine çalışmalarımı biraz gevşettim.

Ders çalışırken konularını iyi bildiğim, hiçbir zorluk yaşamadığım derslerin sorularını müzik veya dizi eşliğinde çözüyordum. Böylece dizilere ayrıca vakit ayırmama gerek kalmıyordu. Genel kültür, genel yetenek derslerini hep birlikte götürdüm. Türkçeye özel olarak hiç vakit ayırmadım. Denemeden denemeye Türkçe çözdüm. (Türkçe konularına hakim olduğum için)
Matematik dersine özellikle her gün soru çözdüm. KPSS’de Matematikten 2 yanlış yaptım. Matematiğin bütün konularına hakimdim ancak hızda önemliydi ve çözmem gerekiyordu. Tarih dersine soru çözerek ve soru cevap çalışması yaparak çalıştım. Coğrafyaya ise okuma ve soru çözme ile çalıştım. (Coğrafyayı 18’de 18 yaptım) Vatandaşlık hiç çalışmadım. Sene boyunca denemelerde de 1-2 net yapabiliyordum sadece. Ancak son gece vatandaşlık çalıştım ve 9 soruda 9 doğru yaptım.

Eğitim bilimleri derslerini asla birlikte yürütmemek gerektiğine inanıyorum. Birbirine çok karışıyor. Aynı ifadeler farklı derslerde farklı anlamlara gelebiliyor. Bu nedenle bir eğitim bilimi dersi bitmeden diğer derse geçmedim. Özellikle Öğrenme Psikolojisi, Gelişim Psikolojisi ve Ölçme Değerlendirmeye ağırlık verdim. Öğretim Yöntem ve Tekniklerini son hafta çalıştım.
90.13 puan alarak atandım.

Daha önce yukarıda da belirttiğim gibi bu söylediklerimin hepsi hikaye. Herkes kendi çalışma stilini kendi oluşturmalı. Programını kendi yapmalı. Ben yalnızca örnek olması adına yazdım.

Herkese başarılar dilerim.

KPSS Süreci ve Ders Çalışma Tekniğim’ için 2 yanıt

  1. Ayse Y. 08 Kasım 2017 / 12:04

    Son gece nasıl çalıştınız da vatandaşlığın tamamını yaptınız ne okudunuz , nasıl okudunuz aydınlatın bizi hocam 🙂

    • candiamond28 13 Mayıs 2018 / 23:27

      Merhaba Ayşe hocam, askerde olduğum için yeni gördüm mesajınızı. 🙂 Zaten üniversite yıllarım boyunca siyasetle ilgilendiğim ve hukuki konular özel ilgi alanım olduğu için son gece yaptığım çalışma bir hatırlatma niteliğindeydi. Özellikle son geceye daha doğrusu son günlere bıraktım çünkü sürekli değişen şeyler. Herkes çalışma stilini kendine göre oluşturmalı hocam. İyi çalışmalar dilerim.

Yorum bırakın